DOMOWE BIURO

Chyba każdy z nas posiada w domu biurko i komputer, bez którego w dzisiejszych czasach trudno jest funkcjonować. Coraz częściej pracujemy w domu i potrzebujemy miejsca, które staję się takim naszym domowym centrum dowodzenia. Ja również posiadam takie miejsce, które znajduję się w mojej sypialni. Jest to przestrzeń w której piszę bloga, uczę się programów graficznych, robię notatki, czytam, słucham muzyki i robię milion innych rzeczy. Teraz pojawiła się moda na posiadanie gabinetów w których większość osób tak naprawdę siedzi i gra na komputerze lub przegląda facebooka ale ja gabinetu nie posiadam a mój mały kącik szumnie nazywany biurem w zupełności mi   wystarczy. Choć mam nadzieję na to, że w przyszłości będę miała biuro swoich marzeń.

Co powiecie na to? Choć wielkość biurka nie do zaakceptowania.

527adbc3ad109bff73f04a3ae0c5d7e4Źródło: Pinterest

Najważniejszym elementem jest biurko, które powinno mieć minimum 40cm szerokości i około 75 cm wysokości aby wygodnie nam się pracowało( biurko powinno być dostosowane  do wzrostu). Osobiście preferuję te w rozmiarze maxi. Lubię pracować w ”bałaganie”, rozłożyć książki  czy notatki dookoła. Dodatkowo musi się znaleźć miejsce na kubek kawy bądź herbaty i  coś do jedzenia  i obowiązkowo miejsce dla kota, który uwielbia mi przeszkadzać i zrzucać wszystko na podłogę. Oczywiście nie zawsze możemy sobie pozwolić na to aby przeznaczyć osobne pomieszczenie na miejsce do pracy jednak tak naprawdę nie jest to konieczne. Mimo tego, że sypialnia powinna być miejscem odpoczynku i relaksu to, że moje biurko znajduję się w niej w niczym mi nie przeszkadza. Komputer  powinien znajdować się w odległości 40-75 cm  a górna krawędź monitora powinna być na wysokości naszego wzroku. Bardzo istotne jest również wygodne krzesło, na rynku istnieję wiele modeli , które zapewniają odpowiednią pozycję przy biurku jednak ja obecnie wybrałam do tego celu fotel, który jest również bardzo wygodny.  Jeżeli chodzi o oświetlenie, obowiązkowo na naszym biurku powinna się znaleźć lampa, której odległość żarówki od blatu powinna wynosić do 35 cm. Mimo tego, że lampy  z abażurem wyglądają efektowanie warto postawić na specjalne lampy biurowe. Biurko powinno stać jak najbliżej okna i aby czuć się komfortowo nie powinniśmy siedzieć tyłem do drzwi.

Są tacy, którzy nie lubią zbyt dużej liczby rozpraszaczy wokół siebie, stawiają na prostotę i praktyczność.

biuro-we-wnece,main

Źródło: Pinterest

9c168dce21a8eb23d73ca6004e246f20

Źródło: Pinterest

IMG_0155

Źródło: Pinterest

Jest też druga grupa osób, którą ja również reprezentuję, która lubi otaczać się dużą ilością inspiracji w postaci zdjęć jak i różnych dekoracji. Estetyka miejsca pracy jest dla mnie równie ważna co pragmatyczność.

7bf056a822eb7fcc0c98d2628e420d9f

Źródło: Pinterest

Nawet tablica korkowa którą pamiętam z lat szkolnych teraz stanowi  nie tylko praktyczną ale również ciekawą dekorację.

Home Story

Źródło: Pinterest

875123d746e244b4095fbccfc8d2e3e2

Źródło: Pinterest

Mój faworyt.

1d7f0d96dac61e17e2afe240e04d6889

Źródło: Pinterest

6fb561b5ec2616bcb048bff9a978c675

Źródło: Pinterest

Możemy również wydzielić miejsce na biuro na przykład z części salonu poprzez  popularne metalowe szprosy, które nie tylko efektowanie wyglądają ale również zapewniają dostęp dziennego światła.

f5181ea91f837361c65aeaa21be50dfa

Źródło: Pinterest

Pozdrawiam

Aleksandra

 

Skomentuj

