I TY MOŻESZ BYĆ PROJEKTANTEM

Studia na ASP nauczyły mnie jednej istotnej rzeczy, że warto eksperymentować i NIE MOŻNA SIĘ BAĆ eksperymentów i tego, że coś po prostu nam nie wyjdzie. Metodą prób i  błędów możemy stworzyć coś fajnego a satysfakcja będzie tym większa, że zrobiliśmy to sami uwierzcie mi. Na początku wydawało mi się, że nie dam rady, bo nigdy pewnych rzeczy nie robiłam, spinałam się bo uważałam że każdy zrobi to lepiej a ja będę pośmiewiskiem ze swoimi pracami. Ale moje obawy jak zwykle się nie potwierdziły a jeżeli ktoś nawet powie Wam, że coś jest żle to nie można się poddawać. Pewnie powiecie, że to banały ale to prawda.

Na jednych z zajęć mieliśmy za zadanie w ramach kreatywnej transformacji materiałów wykorzystać nieoczywiste produkty do stworzenia tekstur, które później mieliśmy przekształcić np. w tkaninę, którą wykorzystamy do wykonania obicia mebli. Na początku byłam przerażona. Jak mam to zrobić i z czego? Jednym z materiałów na jaki się zdecydowałam były słomki, które zakupiłam w Ikea. Choć samo klejenie doprowadzało mnie do szału to efekt bardzo mi się podobał. Następnie po zrobieniu zdjęć zaczęłam bawić się w przerabianie w programach graficznych: Photoshop i Pixlr.

Oczywiście nie musicie wykonywać tych wszystkich prac, wystarczy, że zrobicie zdjęcie np. pogiętej karki papieru lub po prostu zwykłego materiału o ciekawej teksturze lub wzorze i nakładać na niego różne kolory lub wzory. A co dalej? Teraz jest mnóstwo firm, które zajmują się profesjonalnie przenoszeniem grafik na różne materiały np. Cotton Bee.  Powstałe grafiki, można również oprawić w ramki i powiesić na ścianie. Możliwości jest wiele to od Was zależy jak wykorzystacie swoje prace.

Kilka moich realizacji.

Od tego wszystko się zaczęło.

SONY DSC

Potem zabawa w Photoshopie.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

A teraz efekty, gotowe tekstury można wykorzystać np. jako materiał na pościel lub poszewkę do poduszki lub jako tapetę, materiał na obicie fotela czy dywan.

strandmon-fotel-szary__0325440_PE517966_S4

 

obraz-sc582oneczniki-do-salonullll

dvala-posciel-biala-200x200-cm-komplet-bawelna

2036_0f64d2c5-69f5-46c8-9bab-e55fcc067125_crop_1050_590_-pokoj-dziecka

81wawpl_karczew_wnetrze_03

DYWAN_ASKO_LIGHT_GREY-moma

Pokazałam Wam zaledwie kilka przykładów. Zachęcam do eksperymentowania.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

Aleksandra

Skomentuj

