A SINGLE MAN

Jeżeli mam być z Wami szczera to muszę przyznać, że nie lubię oglądać filmów.   Za to uwielbiam oglądać dokumenty i reportaże ale to już temat na inny post. Jednak mimo to, jest jeden film który poruszył moje serce. A single man   miał swoją premierę w 2009 roku, ja natrafiłam na niego przypadkiem dopiero  w zeszłym roku. Tak naprawdę niesamowita ścieżka dźwiękowa  autorstwa  polskiego kompozytora Abla Korzeniowskiego skłoniła mnie do obejrzenia tego filmu. Miałam przeczucie, że tak piękna, poruszająca muzyka musi być dopełnieniem wyjątkowego obrazu. I miałam rację. Reżyserem filmu jest Tom Ford,  projektant mody, który wniósł do niego wiele klasy i elegancji widocznej na co dzień w jego projektach. Akcja filmu toczy się w Kaliforni w latach 60. XX wieku ukazując życie Georga Falconera, profesora literatury angielskiej granego przez Colina Firtha. Nie chce opisywać fabuły filmu gdyż nie chce budować uprzedzeń. Jest to pierwszy film, który bardzo mnie wzruszył, pierwszy raz czułam tęsknotę i ból istnienia z jakim zmagał się George. Nie bez znaczenia dla mnie jest również architektura obecna w tym obrazie.  Dom głównego bohatera- Shaffer Residence to projekt architekta Johna Lautnera, który powstał w 1949 roku.  Design tych czasów jest mi bardzo bliski a w dzisiejszych czasach wielu projektantów  czerpie pomysły z designu tamtych lat.

39bcd6f0c1c3b5115e2369ba3f8a061eŹródło:Pinterest

7551dc093ac4c559f45547708ffb490cŹródło:Pinterest

Zachęcam Was do obejrzenia filmu  jak również  posłuchania ścieżki dźwiękowej. Zapewniam, że Stillness of the Mind skradnie Wasze serca i myśli.

Pozdrawiam

Aleksandra

 

 

Skomentuj

