PIĘKNE WNĘTRZE – RESTAURACJA POLKA

Uwielbiam jeść a gdy dodatkowo mogę ucztować w przyjaznym dla oka  wnętrzu to osiągam stan ekstazy kulinarnej:) Kilka lat temu moje serce skradła restauracja Polka, która  mieści się w łódzkiej Manufakturze. Jej właścicielką jest Magda Gessler jednak dla mnie nie miało to znaczenia kiedy pierwszy raz przekroczyłam progi tego miejsca.  Nie jestem krytykiem kulinarnym i głównym powodem dla którego postanowiłam napisać Wam parę słów  jest wystrój i estetyka tego wnętrza. Myślę, że  jego nastrój i przytulność  są głównym powodem tego, że bardzo chętnie do niego wracam.

SONY DSC

SONY DSC

Restauracja jak sama nazwa wskazuję utrzymana jest w kolorystyce biało-czerwonej a dominującym wzorem są czerwone maki. Nigdy nie byłam fanką folkloru jednak w tym miejscu czuję domową i ciepłą atmosferę. Szczególnie lubię odwiedzać to miejsce zimą, kiedy za oknem sypie śnieg w środku ogrzewa mnie ciepło kominka. W restauracji w  centralnym miejscu na stole zawsze znajdują się świeże kwiaty i domowe przetwory. Drewniane meble, białe bieżniki, fantazyjny żyrandol z filiżanek, fotografie i hafty zawieszone na ścianach dodają temu wnętrzu charakteru. Pomimo pewnej nuty elegancji nie mam poczucia  skrępowana. Muszę przyznać, że nie czuję się komfortowo w miejscach w których panuję sztywna atmosfera. W bardzo drogich snobistycznych restauracjach gdzie warto bywać głównie dlatego, żeby pokazać wszystkim jak na wiele nas stać. Oczywiście każdy chodzi tam gdzie mu się podoba i nie ma w tym nic złego ale dla mnie oprócz dobrego jedzenia, czystości bardzo duże znaczenie ma panująca w danym miejscu atmosfera. Sami zapewne nie raz mieliście takie poczucie, że pomimo smacznej kuchni nie czujecie się komfortowo i z tego powodu omijacie niektóre miejsca szerokim łukiem.  Polecam to miejsce na pewno jeżeli chodzi o doznania estetyczne ale kwestie smaku pozostawiam już Waszej ocenie.

Pozdrawiam

Aleksandra

Skomentuj

