LUBIĘ CZYTAĆ- M JAK MIESZKANIE

Od najmłodszych lat bardzo lubiłam czytać książki i gazety.  W dobie ebooków i internetu, gdzie prawie każda gazeta ma swoje wydanie elektroniczne coraz rzadziej sięgamy po tradycyjne wydania.  Jednak moje przywiązanie do papieru jest nadal bardzo silne. Uwielbiam robić notatki, zaznaczać ważne informację kolorowymi markerami. Poza tym długie wpatrywanie się w tablet czy laptop  męczy mnie mimo tego, że dużo czasu spędzam przy komputerze z racji innych obowiązków.

Mam kilka ulubionych magazynów, które prenumeruję od lat i z niecierpliwością czekam na nowy egzemplarz. Jednym z nich jest miesięcznik  M jak mieszkanie. Na rynku istnieję mnóstwo gazet związanych z urządzaniem wnętrz jednak wiele z nich z mojego punktu widzenia pokazuję piękne, luksusowe i szalenie drogie wnętrza, których zapewne większość projektantów nigdy nie będzie miało możliwości aranżować a  nas po prostu nie będzie stać na takie ekstrawagancje. Osobiście bardzo lubię, szalone, nietuzinkowe wnętrza i wielu inspiracji szukam również  na Pintereście jak większość z nas ale podchodzę do sprawy projektowania wnętrz realnie. Mieszkając w niewielkim mieście gdzie najczęściej kupowane są mieszkania o metrażu ok. 50m2 głównie z rynku wtórnego często nie ma już pieniędzy na gruntowny remont czy sofę za 10 tys. złotych.

Magazyny wnętrzarskie bywają tanim i bardzo pomocnym źródłem inspiracji.  Za co lubię M jak mieszkanie? Między innymi za propozycję rzutów i wizualizacji. Uwierzcie mi, nawet 30-metrowe mieszkania mogą być bardzo wygodne i funkcjonalne. Choć kiedyś wydawało mi się, że na takim metrażu można dostać klaustrofobii. W gazecie zamieszczane są propozycję aranżacji wnętrz, stan zastany i proponowany(między innymi takie jak poniżej). Zapewne wielu z Was ma podobne lub identyczne mieszkania i dzięki temu bez pomocy projektanta może dokonać zmian w swoim domu aby np. wygospodarować dodatkowy pokój czy ustawić meble w pomieszczeniu. Ja jako początkujący projektant szukam cały czas różnych rozwiązań i z wielką ciekawością oglądam propozycję innych projektantów.

SONY DSC

Kolejne równie przydatne informację, które znajdziemy na łamach M jak mieszkanie to porady dotyczące samej aranżacji. Między innymi o :

  •  rodzaju i wysokości  oświetlenia np. nad blatem w kuchni czy stołem do jadalni
  • rodzaju podłogi i tym jaką wybrać do danego wnętrza
  • sposobie aranżacji kuchni( trójkąt roboczy, ciąg kuchenny)
  • doborze  rodzajów drzwi
  • tworzeniu garderoby
  • dekoracji stołu

Tak, wiem teraz te wszystkie informację można znaleźć w internecie ale i tak uważam, że warto nawet od czasu do czasu sięgnąć po gazety. W innych postach napiszę Wam o kolejnych moich ulubionych czasopismach nie tylko wnętrzarskich choć jest ich najwięcej.

A jakie gazety Wy czytacie?

Pozdrawiam

Aleksandra

 

 

 

 

 

Skomentuj

