DOCEŃ SWÓJ BALKON

W wielu krajach między innymi takich jak Francja czy Włochy balkon, choćby ten niewielkich rozmiarów jest na wagę złota. W Polsce balkony są  w większości bloków, nie tylko w nowych apartamentach, gdzie mieszkańcy mają do dyspozycji przestronne tarasy ale także w  starszych blokach np. z lat 90. I oto właśnie w takim bloku zamieszkuję ja i mam do dyspozycji dużą loggię z której w ogóle nie korzystam. Dlaczego? Pewnie dlatego, że naprzeciwko stoi inny blok  a jednym z  ulubionych zajęć sąsiadów jest podglądanie zza firanki. Ja w mieszkaniu nie posiadam żadnych firan więc zapewniam rozrywkę 24h na dobę. Patrząc na balkony moich sąsiadów można podzielić je na dwie grupy. Pierwsza to balkony na których brak oznak życia, wyglądają tak jakby nikt tam nie mieszkał. Druga grupa ta znacznie liczniejsza, to ta, która traktuję balkon jak rupieciarnie. Stoją na nim rowery, niechciane meble z mieszkania, szafki, znienawidzone przeze mnie sznurki na pranie na których powiewa galeria majtek. Bardzo chciałabym jeść spokojnie śniadanie na balkonie, czytać książki czy gazety lub też  pracować na komputerze zamiast robić to w ciemnym pokoju tak jak teraz. Jednak to nieodłączne myślenie o tym, że ktoś mnie obserwuje powoduje, że nie czuję się swobodnie siedząc i pijąc kawę na co czasami sobie pozwalam. Ale czas to zmienić. Bardzo doceniłam rolę balkonu kiedy oglądałam mieszkania na sprzedaż w których albo balkon był o połowę mniejszy od mojego albo nie było go w ogóle.   Chciałabym aby mój nowy balkon był pełen kwiatów, miał miejsce do zjedzenia posiłku, może hamak do odpoczynku kto wie? Dlatego, też jednym z głównych elementów  mojego mieszkania musi być duży balkon nawet kosztem wyższego piętra. Mam lęk wysokości i najwyżej będę wychodzić na balkon na linie alipinistycznej.

Nawet mały balkon może stać się wspaniałym miejscem do odpoczynku.

balkon jjj

  1. Drabinka, Zara Home, cena 279 zł.
  2. Skrzynka, Ikea, cena 99,99 zł.
  3. Donica Socker, Ikea, 3,99 zł.
  4. Stolik Kvistbro, Ikea, 199 zł.
  5. Lampa LED na energię słoneczną, Ikea, 49,99 zł.
  6. Fotel ratanowy z poduszką Finntorp, Ikea, 319 zł.
  7. Podłoga Runnen, Ikea, 98,75 zł m2.

Moje ulubione kwiaty balkonowe. Choć niektóre z nich jak magnolia  nie są przeznaczone do uprawy na balkonie to cieszą oko i dodatkowo pięknie pachną i nawet, jeżeli spędzą na balkonie tylko jeden sezon to warto.

kwiaty

 

Idzie wiosna więc zrób porządek na balkonie i spędzaj na nim miło czas, to nic że sąsiedzi czasami popatrzą.

Pozdrawiam

Aleksandra

Skomentuj

